Inter Cars #CAC

8 października 2017
(Tor Jastrząb)

Classic Auto Cup 01 intro 1280
Zapisz się

Informacje o zawodach INTER CARS #CAC

Pobierz Regulamin Cyklu Inter Cars #CAC w PDF

Do udziału w imprezie dopuszczone są samochody podzielone na trzy grupy, dla których prowadzona jest oddzielna klasyfikacja – generalna i w klasach pojemnościowych:
W serii Inter Cars #CAC samochody zostały podzielone na sześć grup:

GRUPA 1 OLDTIMER CLASSIC – modele wprowadzone do sprzedaży do 31 grudnia 1987 roku w stanie oryginalnym, podzielone wg klas pojemnościowych:
GRI – 1300: samochody o pojemności do 1300 cm3
GRI – 1600: samochody o pojemności do 1600 cm3
GRI – 2000: samochody o pojemności od 1601 do 2000 cm3
GRI – 3000: samochody o pojemności od 2001 do 3000 cm3
GRI – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cm3

Jednostka napędowa
Musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Nie są dozwolone zmiany systemu zasilania silnika: gaźniki na wtrysk i odwrotnie, zmiana ilości gaźników.
Wolno
W starszych samochodach nie posiadających fabrycznych punktów mocowania pasów bezpieczeństwa dopuszcza się zastosowanie współczesnych pasów bezpieczeństwa (autem takim można wystartować także bez pasów, ale odradzamy takie rozwiązanie jako mniej bezpieczne). W kabrioletach można montować pałąki przeciwkapotażowe lub półklatki są zalecane. Dodatkowo można montować: dodatkowe oświetlenie, dowolne chłodnice, dodatkowe elektryczne wentylatory chłodnicy, dowolny rodzaj tarcz hamulcowych i klocków, rozpórki zawieszenia, zapinki masek, nieoryginalne skrzynie biegów ale o ilości mechanicznych przełożeń zgodnej z fabryczną specyfikacją (bez niesynchronizowanych typu „kłowa”), dodatkowe zegary, dowolne kierownice, wszelkie dodatkowe elementy mocowane do nadwozia utrzymane w klimacie epoki i pasujące do danego modelu (bagażniki, siatki na reflektorach, itp.).
Nie wolno
Wyklucza się montaż klatek bezpieczeństwa, foteli kubełkowych, szelkowych pasów bezpieczeństwa, zawieszeń regulowanych, poszerzeń nadwozia, elementów nadwozia z materiałów innych niż oryginalne, szyb innych niż szklane, kolektorów innych niż seryjne, opon wyczynowych bez homologacji drogowej (również semi-slick). Nie dopuszcza się usuwania jakichkolwiek seryjnych elementów nadwozia (zderzaki, atrapy, szyby, klamki, pokrywy masek, reflektory, listwy itd.). Felga z oponą nie może wystawać poza obrys samochodu.

GRUPA 2 OLDTIMER SPORT – modele wprowadzone do sprzedaży do 31 grudnia 1987 roku modyfikowane do sportu, podzielone wg klas pojemnościowych:
GRII – 1300: samochody o pojemności do 1300 cm3
GRII – 1600: samochody o pojemności do 1600 cm3
GRII – 2000: samochody o pojemności od 1601 do 2000 cm3
GRII – 3000: samochody o pojemności od 2001 do 3000 cm3
GRII – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cm3

Jednostka napędowa
Musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Poza tym oryginałowi odpowiadać muszą: ilość zaworów, ilość świec zapłonowych, ilość wałków rozrządu, brak lub obecność doładowania. Dopuszcza się stosowanie innych silników pod warunkiem, że miało to miejsce w historii (rozwiązania fabryczne). Dopuszcza się inne modyfikacje jednostki napędowej, które miały miejsce w historii (rozwiązania fabryczne).

Wolno
Dopuszcza modyfikacje auta nie wykraczające zakresem poza jego naturalną konstrukcję
Nie wolno
Felga z oponą nie może wystawać poza obrys samochodu. Przednia szyba nie może być zmieniana - musi być szklana, zgodna z fabryczną specyfikacją. Ilość drzwi musi być zgodna z fabryczną specyfikacją.

GRUPA 3 YOUNGTIMER CLASSIC I PLUS – modele wprowadzone do sprzedaży od 1 stycznia 1988 roku i produkowane do 31 grudnia 2001 roku, podzielone wg klas pojemnościowych.
GRII – 1300: samochody o pojemności do 1300 cm3
GRII – 1600: samochody o pojemności do 1600 cm3
GRII – 2000: samochody o pojemności od 1601 do 2000 cm3
GRII – 3000: samochody o pojemności od 2001 cc do 3000 cm3
GRII – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cm3

Jednostka napędowa
Musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Nie są dozwolone zmiany systemu zasilania silnika: gaźniki na wtrysk i odwrotnie, zmiana ilości gaźników.
Wolno
Można montować dodatkowe oświetlenie, dowolne chłodnice, dodatkowe elektryczne wentylatory chłodnicy, dowolny rodzaj tarcz hamulcowych i klocków, rozpórki zawieszenia, zapinki masek, nieoryginalne skrzynie biegów ale o ilości mechanicznych przełożeń zgodnej z fabryczną, specyfikacją (bez niesynchronizowanych typu „kłowa”), dodatkowe zegary, dowolne kierownice, nieoryginalne materiały tapicerki (ale nie zmiana technologii czyli np. boczków na płytę z tworzywa) oraz dodatkowe zegary. W kabrioletach można montować pałąki przeciwkapotażowe lub półklatki.
Nie wolno
W grupie tej nie mogą startować auta z silnikami z doładowaniem o pojemności powyżej 1,8 litra i napędem na cztery koła (odpowiadającej przepisom Grupy 5N Youngtimer T4WD). Felga z oponą nie może wystawać poza obrys samochodu.
W grupie Youngtimer Classic wyklucza się użycie następujących elementów klatek bezpieczeństwa, foteli kubełkowych, szelkowych pasów bezpieczeństwa, zawieszeń regulowanych, poszerzeń nadwozia, elementów nadwozia z materiałów innych niż oryginalne, szyb innych niż szklane, kolektorów innych niż seryjne, opon wyczynowych bez homologacji drogowej i typu semi-slick
W grupie Youngtimer Plus w szczególności wyklucza się użycie klatek bezpieczeństwa, zawieszeń gwintowanych, poszerzeń nadwozia, elementów nadwozia z materiałów innych niż oryginalne, , szyb innych niż szklane, kolektorów innych niż seryjne, opon wyczynowych bez homologacji drogowej.
Nie można usuwać również istotnych seryjnych elementów nadwozia i wnętrza.

GRUPA 4 YOUNGTIMER SPORT - modele wprowadzone do sprzedaży od 1 stycznia 1988 roku do 31 grudnia 2001 roku, podzielone wg klas pojemnościowych.
GRIV – 1600: samochody o pojemności do 1600 cm3
GRIV – 2000: samochody o pojemności do 2000 cm3
GRIV – 3000: samochody o pojemności od 2001 do 3000 cm3
GRIV – 3000+: samochody o pojemności powyżej 3000 cm3

Jednostka napędowa
Musi pochodzić z gamy silników danej marki montowanych oryginalnie w okresie produkcji danej wersji, generacji nadwozia. Poza tym oryginałowi odpowiadać muszą ilość zaworów, ilość świec zapłonowych, ilość wałków rozrządu, brak lub obecność doładowania. Dopuszcza się stosowanie innych silników pod warunkiem, że miało to miejsce w historii (rozwiązania fabryczne). Dopuszcza się inne modyfikacje jednostki napędowej, które miały miejsce w historii (rozwiązania fabryczne).
Wolno
Dopuszcza się modyfikacje auta nie wykraczające zakresem poza jego naturalną konstrukcję.
Nie wolno
Felga z oponą nie może wystawać poza obrys samochodu. Przednia szyba musi być szklana, zgodna z fabryczną specyfikacją. Ilość drzwi musi być zgodna z fabryczną specyfikacją.

GRUPA 5 YOUNGTIMER T4WD 5N i 5A - modele wprowadzone do sprzedaży od 1 stycznia 1988 roku do 31 grudnia 2001 roku, z silnikami z doładowaniem o pojemności powyżej 1,8-litra i napędem na 4 koła. Samochody te nie są dzielone na klasy pojemnościowe, ale na klasy:
5N: według przepisów technicznych dla Grupy 3 YOUNGTIMER PLUS
5A: według przepisów technicznych dla Grupy 4 YOUNGTIMER SPORT
GRUPA 6 OPEN – są to dowolne auta dopuszczone przez organizatora, wprowadzone do sprzedaży od 1 stycznia 2001 roku i podzielone na klasy pojemnościowe.
GRVI – 2000: samochody o pojemności do 2000 cm3
GRVI – 2000+: samochody o pojemności powyżej 2001 cm3
GRVI – MAXI: samochody o pojemności powyżej 1800 cm3 z doładowaniem i napędem na 4 koła
Auta wyposażone w nieoryginalną jednostkę napędową lub poddane modyfikacjom podnoszącym znacznie jej moc muszą mieć zamontowaną klatkę bezpieczeństwa.

KALENDARIUM Inter Cars #CAC
2 kwietnia 2017 (Biała Podlaska)
3 maja 2017 (Tor Kielce)
4 czerwiec 2017 (Ułęż)
9 września 2017 (Tor Kielce)
8 października 2017 (Tor Jastrząb)